18 mars 2012

Oj vad jag blir glad, Grattis till Ewa och Wille,NÄCKROSDAMMENS PIERREAUGUST RENOIR i dag, när det gick så jätte bra.....



I dag åkte jag med goda vänner ner till Malmö, för att hämta mina två valphagar, som blivit nerskickade till utställningen, Tack Petra Junehall!!

Och för att titta på Jenna och Jäger i ringen och Ewa med Wille och jag skulle även vara hjälpare till MAria, men hon blev olyckligt sjuk!!

Jenna och Jäger blev 1:a i sin klass med Exellent i Öppenklass och Ewa med Wille blev oxå 1:a i sin klass med exellent, alltså bästa Unghundshanen, så skoj för Ewa och Wille och även för mig..
Jenna och Jäger in action

Det var fyra hanar i klassen...Ewa och Wille står sist..duktiga ni...

Ewa,Wille och den Danska dommaren..

Vi har ju kämpat och kämpat med Willes all pälsmängd och nu hade vi bestämt oss för att ta bort så mycket vi någonsin kunde och minsann om det inte tog skruv.

Så skoj att du  gör så fin reklam för vår glada Näckrosdammare ! .-)

GRATTIS igen till er båda Ewa,Uffe och Jenna!!

Jag lägger även in en tidigare utställningskritik från Wille i  Moheda som jag glömt.
Där blev han placerad som 4:a..



SSRK Östergötland 2012-02-11 Vg plac 4, Dommare Therese Johansson

Maskulin hane, välskuret huvud.
utryck störs av effilerat huvud
utmärkta öron, förbröst
Tillräcklig överarmsvinkel. utmärkt knävinkel, utmärkt benstomme, vackra tassar, visas i något högt hull, saknar lite finish i trimmningen.
Trevligt temperament

7 kommentarer:

  1. Winston o matte-mamsen18 mars 2012 kl. 16:54

    Wow! Ännu en framgång för Näckrosens fina vovvar!!
    Superstort GRATTIS till Ewa o Wille!!
    Även superstort GRATTIS till den absolut stiligasr Weimaranern, alltså herr Jägermeister,och hans matte Jenna!!
    Så skoj, ååh, vad vi blev glada och önskar er fortsatt lycka till i ringarna! Klem!

    SvaraRadera
  2. Jenna o vovvarna18 mars 2012 kl. 17:24

    Tack Petra för det trevliga sällskapet.
    Nu får du allt va lite stolt över dina valpar och valpköpare som är så duktiga i utställningsringen :)
    Ett stort tack till Winston o matte för lyckönskningarna :)
    Det e alltid roligt när det går bra!
    Jättegrattis till Eva o Wille för toppenresultatet :D

    SvaraRadera
  3. Petra är nog lite stolt men hon är ju inte den som pöööser över, hehehe.

    SvaraRadera
  4. Lite snopet att jag missade dig! Tänkte inte ens tanken på att du kunde vara på plats! Fina valpar får dina vovvar fram i alla fall! Grattis!

    SvaraRadera
  5. Näemen Annellie, så nära och ändå så långt bort, ja det kunde jag väll tänkt på själv oxå.. Nästa gång så får vi se till att träffas då!!;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättesynd, men vi får bättra oss tills nästa gång. Hela familjen var på plats och det blir säkert fler tillfällen då jag gillar att bara få titta på alla dessa underbara hundar och fantastiska människor som är så duktiga med sina hundar. Jag har bestämt mig för att få fason på Idag nu, hon är lite för tjock, och se om jag kan ställa ut henne framöver. Två utställningar jag absolut vill besöka är Hässleholm och Bjuv. Minst... Ha det jättebra!

      Radera
  6. Oj, ja då kan väll Hässleholm passa jätte bra och då har ju Sophia valparna sett dagens ljus oxå;-)

    SvaraRadera