26 feb. 2012

Vi har varit på valputställningen i dag, jag hade Fiffi med mig och Maria kom med Ella, syster till Fiffi...

Det har varit en lång och mycket lärorik dag för Fiffi och hon har blivit utställd för första gången med ganska bra kritik, trots att hon inte placerade sig..

Ella däremot blev bäst i ras utav 30 cockervalpar och bäst i grupp2:a, tjoho att vara uppödare till en så fin kalaspingla och ha en toppen valpköpare som visar och ställer så bra!

Fiffi och Ella

Fiffi Ella och duktiga,duktiga Maja, som var med oss hela dag, snällare barn får man leta efter...

Systrarna i ringen..

Ella, var först i ringen att bli bedömd av tikar 4-6månader

Så duktiga båda två..Ellas kritik..

VÄLBALANSERAD TIKVALP AV HÖGSTA KLASS. VACKERT FEMININT HUVUD OCH UTTRYCK. UTMÄRKTA RASDETALJER "ALL OVER" RÖR SIG UTMÄRKT. LÄMNAR INGET ÖVRIGT ATT ÖNSKA

Fiffis tur att inspekteras..

Min rödtopp på golvet
Kritiken lyder som så här:
Söt tikvalp som ännu ger ett valpigt intryck
Bra hals o skuldror
Goda vinklar, fint utryck
Välformade droppöron
Valpiga rörelser, Behöver mera tid

Trevligt temperament

Helt ok

Ella lik, pappa Jax-on

Bis valpen  Turtel dove's  och Bir valpen Näckrosdammens Cartier

Trevligt sällskap vid ringen hade jag av svägerska, med barn, kompisar och jag tckar för detta och all hjälp ni gav mig i mitt förvirrade tillstånd!

En av Marias valpar var oxå där en röd och fin hane som kallas Kevin

Min brors dotter...

Kevin och Fiffi pussas

Jag kunde knappt hålla kameran och andas samtidigt, så skoj var det att vara med om detta....
Tänk att en Näckrosdammare slog till och var finast denna dag!!


Tack för en suuper spännande dag Maria, jag är gärna med på flera!!

3 kommentarer:

  1. Guuud vad roligt, vilken fantastiskt bra kritik Ella-Bella fick :D
    O grattis till lilla Fiffi som oxå fick jättefin kritik!
    Nu tar vi sikte på Malmö :)

    SvaraRadera
  2. Winston of North Bend26 februari 2012 kl. 20:48

    Järnspikar! Matte-mamsen blev så till sig när hon läste detta att hon tog över tangentbordet! Fanny says: Herregud, så roligt!! Stort GRATTIS till Maria och till Dig! Jag sade ju att det är en smashhit-kull! Nu får kanske Ella-Bella bytte namn till Ella-Stella (= stjärna!). Vi här över gatan öppnade en flaska rosa bubbelvatten för att fira (oj, nu sade jag det igen,
    hoppas ingen tar illa vid sig, fniss). Vi gläder oss lika mycket åt Näckrosdammens framgång som ni! Och Jaxon är en super-duper pappa.
    Underbara lilla Fiffi får växa till sig men med en sådan syster kommer hon också sprida stjärnglans!! Stor klem till er alla!

    SvaraRadera
  3. Tackar, ja vi kan kalla henne Ella-Stella;-)skrattar alltid när du får till det med så fina komentarer..
    Tack Jenna!

    Ja nu är det nya tag...

    SvaraRadera