3 feb. 2012

En valps dag....

Börjar tro att alla tre tänkt börja lööpa här hemma!! Vi får se om det stämmer, för något är på gång det både känns och märks..

Fiffi hon är en så rolig gosig lite, knubbig liten valp.

När ögonen slås upp på morgonen, så har hon fullt ös. Hon springer först fram till ytterdörren för morgon pinken, sen in och runt efter katten eller med sin rosa pipgris i munnen.
Runt dammen fram och tillbaka hit  och dit, med de vuxna ut på isen ut på bryggan in i det höga gräset, JA hon är precis som en valp ska vara full av liv och bus...

Sen hem för mat, först får Lady och jag vet inte hur många gånger jag ser två huvuden i hennes skål, för Fiffi kan inte vänta, hon är hungrigNU!!! och eftersom Lady är den snälle vovve hon är och inte de andra när det gäller maten så är det just i hennes skål den lilla rödtotten stoppar ner sitt i...( Så gjorde även Sophia, som yngre valp).. De är ju så hungriga NU, när de är små att de inte kan vänta en sekund;-) Sen äter det lilla frööet nästan alltid upp allt i skålen och då vill hon ut igen, oftast med mamma Olivia för bus, pink och bajs..

Hon är så otroligt lik sin mamma Olivia på mycket, men även pappa Jax-on, utseéndet vet jag inte än vem hon fått från, vet bara att Olivia inte såg ut som Fiffi vare sig i huvudet eller kroppen, som liten,, så spännande att se vad som kommer hända med denna lilla,stora sötnos, för det är hon verkligen, med sin klumpiga valpiga, busiga kropp och med sina valpiga busiga krokodiltänder, som ofta bara måste känna lite granna hur det smakar, vad det är och om man kan äta upp det med..

Hon tar sig en massa friheter här hemma och den enda, som ibland tycker det går för långt är Sophia och då får hon veta det, sen efter några sekunder har hon glömt det och på språng igen..

Inte konstigt hon äter, så mycket som hon gör, efter hon alltid har så mycket att göra.

Gosdjur som måste flyttas runt, plädar som ska ligga i hennes korg, gnagas på ben rulla sig i snön, tidningar som måste läsas noga:-)

Finurliga Fiffi har framtiden för sig!!

2 kommentarer:

  1. Winston of North Bend3 februari 2012 kl. 22:26

    Hmmmm, är det säkert att det inte är jag som är pappa? Finurliga Fiffi verkar vara mig upp i dagen! Fick kempefint mail från "gammelmatte"
    med bilder på bl.a. min bror Aron. Han är mer i luften än på marken. På en bild ser han ut att köra motorcykel i luften. Järnspikar, vilken super
    cool bror jag har och tänk, han ser ut att vara ännu galnare än jag!! Matte- Mamsen säger hon skall skicka vidare till Dig.

    SvaraRadera