30 jan. 2012

Härligt snöväder..

I dag har vi varit ute så länge vi kunde, jag tog lite fina bilder på Fiffan (hm, stå träning har börjat tränas, hm)och sen var jag och de stora tjejerna en härlig runda bort till kohagen, med min mor och hennes två cockrar..
Härligt väder i dag...

Änderna vid dammen...

Fiffi på andjakt, hupp hupp

Patrullerar på jakt efter sina änder

Ner med er i dammen igen

 http://nackrosdammenspandora.blogspot.com/   har satt in lite växabilder på Fiffi på hennes sida...
Fiffi 4 ½månad , sötis

Stig helmer look...

Fiffi och Olivia

Lady,Fiffi och Olivia

Alla fyra Olivia ser ut som en Grizzli nallebjörn

Olivia och Fiffi i trädgården med en freesbe

Olivia och Chanel leker i kohagen





här ser de cocker galna..

Zita, Lady, Sophia,Olivia och Chanel

6 kommentarer:

  1. Den coole gutten på North Bend30 januari 2012 kl. 22:22

    Wooow, vilka bilder, säger jag bara! Och Du, söta,
    helt underbara Fiffi-Piffi, man skall vara snäll mot änderna! Det har jag fått lära mig!
    På tal om fåglar.....hmm, det var ju p.g.a. en konstig fågel tror jag (de finns i.a.f. inte i skogen) som jag var tvungen att ta över skrivandet i kommentarfälten. Järnspikar, vilken tur att jag är en ovanligt bredaxlad o cool gutt!
    Synd jag har dåligt minne...men jag kommer kanske ihåg namnet på fågeln, he he he.

    SvaraRadera
  2. Vad härliga bilder på hundar och fåglar!
    Fiffi och Idun är lika, men jag tror pälsen skiljer dem åt, det ser ut som att Fiffi har mer päls än Idun, men det kanske kommer.

    SvaraRadera
  3. Och jag som tyckte att Idun såg ut att ha mest från början, det hinner ändra sig en massa gånger innan de blir stora våra tjejer...

    Klapp till Idun och bus från Fiffi

    SvaraRadera
  4. Matte gör sitt bästa, men jag har utryckligen agt om jag inte får lukta och känna lite på dem, så kan jag ju inte lära mig vilka som är änder, för de är ju dme jag ska ta hem till middagen sen, puss på dig coolingen..

    SvaraRadera
  5. Winston of North Bend31 januari 2012 kl. 11:05

    Hör Du Fiffi! Matte-Mamsen hälsar att det är inte skall vara anka, utan pizza. Synd att det inte finns flygande pizzor......

    SvaraRadera
  6. Som vanligt, helt underbara bilder på vovvarna! Tack för titten

    SvaraRadera